تفاوت ال آرژنین ایرانی با خارجی؟

0

رپورتاژ

ال آرژنین یکی از محبوب ترین قرص هایی است که به عنوان مکمل بدنسازی در داروخانه آنلاین و حضوری عرضه می شود. ال آرژنین یک نوع آمینو اسید است که عملکردهای زیادی در بدن دارد. یکی از مهم ترین نقش های ال آرژنین تولید اکسید نیتریک است. اکسید نیتریک با گشاد کردن رگ‌های خونی و افزایش مقدار خونی که از طریق آنها به عضلات می‌رسد، به رشد ماهیچه‌ها کمک می‌کند. همچنین گردش خون را بهبود می بخشد و به گلوکز و اسیدهای آمینه اجازه می دهد تا به طور موثرتری به عضلات جریان پیدا کنند.

ال آرژنین به دلیل اینکه باعث تحریک هورمون رشد می شود در افزایش قد کودکان و نوجوانان موثر است. ال آرژنین به دو صورت خوراکی و تزریقی موجود است. تزریق ال آرژنین به صورت داخل وریدی انجام می شود و ال آرژنین خوراکی به اشکال قرص، کپسول و شربت یافت می شود.

تفاوت ال آرژنین ایرانی و خارجی

فواید قرص ال آرژنین برای ورزشکاران چیست؟

ال آرژنین به طور کلی در تولید پروتئین، سنتز DNA، دفع اوره، کاهش فشار خون، کاهش علائم آنژین و درمان اختلال نعوظ موثر می باشد. در ادامه فواید ال آرژنین برای ورزشکاران بیان شده است.

  • ریکاوری سریع: ال آرژنین هم چنین به دلیل اثرات ترمیم کنندگی و آرامش بخشی روی بافت بدن برای ریکاوری سریع بدن و عضله سازی بعد از ورزش مفید است.
  • عضله سازی: ال آرژنین نقش بسزایی در تحریک ترشح هورمون رشد ایفا می کند. هنگامی که با ورزش کردن حجم عضلات افزایش می یابد ال آرژنین پیامی به سلول های عضلانی می فرستد تا هورمون رشد بیشتری ترشح کند که در نتیجه به حجیم سازی عضلات کمک می کند.
  • افزایش چربی سوزی: مصرف قرص ال آرژنین متابولیسم چربی را تسریع می کند به این صورت که چربی های انباشته شده در بدن را برای تامین انرژی و عضله سازی می سوزاند.
  • کاهش خستگی: ال آرژنین موجب افزایش گردش خون در رگ ها می شود. همین امر موجب می شود اکسیژن و مواد مغذی بهتر در بدن جریان داشته باشند و ورزشکار حین انجام تمرین های طولانی کمتر احساس خستگی کند و مدت زمان بیشتر به ورزش بپردازد.

فواید ال آرژنین برای ورزشکاران

عوارض ال آرژنین چیست؟

به طور کلی تحقیقات متخصصان و نظرات مصرف کنندگان نشان می دهد که مصرف ال آرژنین به صورت مکمل بدنسازی در دوزهای مناسب، بی خطر است و عوارض جانبی خاصی ندارند. عوارض ال آرژنین را به طور مستقیم نمی توان با خود مکمل مرتبط دانست؛ مهم دوز مصرفی آن است. زمانی که ال آرژنین در دوزهای بیشتر از 9 گرم، روزانه و به طور مداوم مصرف شود احتمال بروز نفخ، درد شکم ، حالت تهوع و اسهال را بالا می برد.

خرید ال آرژنین ایرانی یا خارجی؟

تصور غالبی بین مردم وجود دارد که دارو و مکمل های خارجی تاثیرگذارتر از نوع ایرانی آن است. بر اساس همین باور بدنسازان برای خرید قرص ال آرژنین به دنبال برندهای خارجی می گردند و از مصرف ال آرژنین ایرانی خودداری می کنند. درست است که قرص ال آرژنین آمریکایی بیشترین تقاضا را در دنیا دارد اما قضیه در ایران کمی متفاوت است.

بهتر است بدانید که بسیاری از برندهای مطرح خارجی در ایران تحت لیسانس تولید می شوند. یعنی مواد اولیه از کشور مبدا وارد و در ایران بسته بندی و برچسب گذاری می شود. البته که در تمام مراحل واردات تا فروش کلیه استانداردها رعایت می شود و جای هیچ نگرانی نیست. از سوی دیگر در سال های اخیر بیش از 80 درصد از نیاز کشور به مکمل‌های بدنسازی همچون ال آرژنین را تولیدات داخلی تأمین می‎کنند. کیفیت بالای مکمل های تولید داخل توانسته رضایت افراد زیادی را به خود جلب کند.

قیمت قرص ال آرژنین آمریکایی

طبق اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر به مکمل‌های دارویی و غذایی هیچ گونه ارز دولتی تعلق نمی‌گیرد و معمولا برای واردات این نوع مواد خوراکی ارز آزاد تخصیص داده می‌شود. به همین خاطر قیمت قرص ال آرژنین آمریکایی در صورت اصل بودن گران است. از سوی دیگر بسیاری از مکمل های خارجی موجود در بازار قاچاق بود و تاریخ مصرف آن گذشته است و بهتر است برای حفظ سلامتی خود قرص های ایرانی را جایگزین قرص ال آرژنین آمریکایی کنید.

  • تفاوت ال آرژنین ۵۰۰ با ۱۰۰۰

ال آرژنین در دو مدل ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرم در دسترس است. اما تفاوت این دو قرص در چیست؟ هر قرص ال آرژنین۵۰۰ و ۱۰۰۰ به ترتیب حاوی ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرم آرژنین می باشد. این محصول (۱۰۰۰ میلی گرم) دو برابر ال-آرژنین نسبت به محصول ۵۰۰  میلی گرم دارد. میزان دوز مصرفی این قرص بسته به شرایط ورزشکار و مطابق نظر پزشک یا مربی است. به ویژه اگر داروی فشار خون مصرف می کنید پزشک را مطلع سازید.

نظرات در مورد ال آرژنین

نظرات در مورد قرص ال آرژنین

به طور معمول استفاده از نظرات مصرف کنندگان یک محصول هنگام خرید کمک زیادی به ما می کند. برای همین منظور تعدادی از نظرات کاربران داروخانه آنلاین داروبوم را درباره قرص ال آرژنین جمع آوری کرده ایم تا راحت تر تصمیم بگیرید. قبل از مطالعه باید بگوییم که در مجموع نظرات در مورد قرص ال آرژنین مثبت و رضایت بخش است.

  • آرژنین برای حفظ و ماندگارى عضلات مفید است. من خودم همراه ویتامین سى نیم ساعت قبل باشگاه خوردم که تشکیل یه پمپ خوب رو میده.
  • این یه مکمل هست که من شنیدم بدن سازها مصرف میکنن. برای افزایش قد فکر کنم سن باید زیر بلوغ باشه. ولی کلا مکمل بدی نیست.
  • من بیشتر واسه موندگارى حجم عضلات استفاده میکنم، یه سى تایى گرفتم همین دیروز تموم شد، ٢٩سالمه فکر نمیکنمتو این سن افزایش قدى رخ بده اما واسه تحریک هورمون رشد خوبه درکل بنظرم مکمل خوبیه اما حتما میدونید هرچیزى زیادش خوب نیست.

نتیجه گیری

در این مقاله مطالبی درباره تفاوت های ال آرژنین ایرانی و خارجی مطرح گردید. با مرور کلی متوجه می شویم که تفاوت بین این دو ناچیز است. ال آرژنین ایرانی از آنجایی که در داخل تولید می شود، لذا نظارت روی کلیه مراحل تولید آن با دقت بیشتری صورت می گیرد. همچنین از مرغوب ترین مواد اولیه در ترکیبات آن استفاده می شود، بنابراین قرص ال آرژنین ایرانی از لحاظ کیفیت چیزی از ال آرژنین خارجی کم ندارد و قیمت آن به مراتب پایین تر از ال آرژنین خارجی است.

تا کنون عوارض خاصی از ال آرژنین مطرح نشده است مگر اینکه بدون اطلاع قرص ال آرژنین فاسد شده مصرف کنید یا در شرایط نا مناسبی نگهداری شود و به مرور خاصیت خود را از دست بدهد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.