بهترین فیلم های امین تارخ – به همراه خلاصه و معرفی آنها

0

امین تارخ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مدرس رشته بازیگری بود که در فیلم های متعدد، تعدادی نمایشنامه و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است. از معروفترین نقش هایی که وی ایفا نموده نقش اول در مجموعه تلویزیونی ابن سینا است. از دیگر فیلمهای شاخص او میتوان به مادر، آرزوی بزرگ، سربداران، چمدان، پاییزان، پرنده کوچک خوشبختی، دلشدگان و مرگ یزدگرد اشاره کرد.

فیلم چمدان

اعضای خانواده ای در راه سفر به یکی از شهرهای شمالی کشور، در کنار جاده، چمدانی می یابند. داماد خانواده با شیطنت دیگران را ترغیب می کند که چمدان را بگشایند. اما با منع پدر همسرش روبرو می شود. عاقبت چمدان از باربند اتومبیل آنها می افتد.

فیلم چمدان به کارگردانی جلال مقدم در سال 1365 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، پروانه معصومی، امین تارخ، عزت الله مقبلی و داریوش عیاری به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سرب

«سرب»، فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی است که برنده دو سیمرغ بلورین و نامزد چندین سیمرغ بلورین از هفتمین جشنواره فیلم فجر شده است. این فیلم درباره زن و شوهر یهودی جوانی است که در اواخر دهه 20 شمسی قصد مهاجرت به سرزمین های اشغالی قدس را دارند. اما یک سازمان یهودی با آن ها مخالفت می کند و عموی آن ها را به قتل می رساند. این زوج ایرانی مجبور می شوند فرار کنند و پس از آن با مشکلات دیگری رو به رو می شوند.

سریال سرب به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1366 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این سریال هادی اسلامی، جلال مقدم، فریماه فرجامی، امین تارخ، جمشید مشایخی و فتحعلی اویسی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم پرنده کوچک خوشبختی

ملیحه بر اثر ضربه ی روحی در کودکی قدرت تکلم را از دست داده است و با یادآوری گذشته دچار تشنج عصبی می شود. آزار بچه های محل نیز ناسازگاری و پرخاشگری او را تشدید می کند، مسئولان آموزشگاه ناشنوایان تصمیم به اخراج او می گیرند، اما با تقاضای خانم شفیق، متخصص امور تربیتی، فرصت دیگری به او داده می شود. خانم شفیق اعتماد ملیحه را جلب می کند و با کمک شوک مصنوعی قدرت تکلم او را به او باز می گرداند.

فیلم پرنده کوچک خوشبختی به کارگردانی پوران درخشنده در سال 1366 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم عطیه معصومی، امین تارخ، هما روستا، جمیله شیخی، آزیتا لاچینی و شهلا ریاحی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم مادر

پیرزنی که در سرای سالمندان زندگی می کند به خانه برمی گردد تا روزهای پایانی عمرش را در خانه اش و کنار فرزندانش باشد. حضور مادر در خانه، فرزندان را به دور هم جمع میکند. ولی این حضور فرزندان، درگیری هایی را بین آنها ایجاد میکند…

فیلم مادر به کارگردانی علی حاتمی در سال 1368 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم رقیه چهره آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی، امین تارخ، حمید جبلی، اکبر عبدی و جمشید هاشم پور به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شقایق

احمد که با همسرش متارکه کرده، پس از سال ها به وطن باز می گردد تا از تنها پسرش علی دیدار کند. همسر سابقش پروانه با جوان نا اهلی به نام کریم ازدواج کرده و در کارخانه ای مشغول به کار است از بیم اینکه احمد، علی را با خود ببرد مخالف ملاقات احمد و علی است.

فیلم شقایق به کارگردانی مجید قاری زاده در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم امین تارخ، مهشید افشارزاده، حسین کسبیان، سعید شیخ زاده، خسرو امیرصادقی، آنیک شفرازیان، ملیحه نظری، پریدخت اقبالپور و رشید اصلانی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم آرزوی بزرگ

نویسنده ای با نام بهروز بهروزان پس از مدتی تلاش موفق می شود فیلم نامه ای را که نوشته است، به تصویب برساند. حالا گمان می کند درهای موفقیت به رویش باز شده و به همه آرزوهایش خواهد رسید. او همسرش رویا را به این امید که بزودی زندگی آن ها تغییر خواهد کرد، شادمان می سازد. او به دفاتر مختلف و تهیه کنندگان متنوعی مراجعه می کند، اما

فیلم آرزوی بزرگ به کارگردانی خسرو شجاعی در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و درام می‌باشد. در این فیلم امین تارخ، اکبر عبدی، فاطمه گودرزی، حسین پناهی، روح انگیز مهتدی، امیرحسین خان شهری، جهانگیر فروهر و حمید لولایی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم پا برهنه در بهشت

پابرهنه در بهشت، داستان زندگی یحیی است که برای ادامه خدمتش محل نگهداری بیماران جسمی و روحی را انتخاب می کند. او سعی می کند بخشی از روحیه از دست رفته بیماران را برگرداند.

فیلم پا برهنه در بهشت به کارگردانی بهرام توکلی در سال 1384 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم امین تارخ، هومن سیدی، افشین هاشمی، امیرکاوه آهنین جان و سیروس همتی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم پشت دیوار سکوت

آخرین فیلم مسعود جعفری جوزانی فیلمساز کهنه کار درباره دختری است به نام ستاره که با تمام وجود سعی می کند زندگی خود و اطرافیانش برای بهتر شدن اوضاع تغییر دهد ولی…

فیلم پشت دیوار سکوت به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سال 1397 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم سحر جعفری جوزانی، مهدی احمدی، امین تارخ، شقایق فراهانی، بهزاد فراهانی، آرمان درویش، حسین پاکدل، محمدرضا شریفی نیا و سیما تیرانداز به هنرمندی پرداخته‌اند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5