10 زبان رایج در جهان کدام‌ها هستند؟

0

ده زبان زیر در سراسر قاره ها و گستره های محبوب‌ترین زبان‌ها هستند.

1. انگلیسی – 1.5 میلیارد گوینده

چند عامل توضیح می دهد که چرا انگلیسی یکی از رایج ترین زبان های جهانی است که برای تجارت و دانشگاه ها در سراسر جهان استفاده می شود. ساختارهای دستور زبان ساده، به ویژه صرف و جنسیت، به سخنرانان جدید این امکان را می دهد که به سرعت آن را انتخاب کنند. برای کشورهای شرقی، وضعیت آن نه تنها به عنوان پرکاربرد، بلکه بی طرف، همسایگان سیاسی را قادر می سازد بدون اینکه احساس کنند یک منطقه بر منطقه دیگر ارجحیت دارد، گفتگو کنند. علاوه بر این، انگلیسی در گسترش آن توسط استعمار بریتانیا در چند صد سال گذشته کمک شد. فقط چند تفاوت بین انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی وجود دارد، اما سخنرانان هر گویش مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و قاطعانه از آن انتخاب دفاع می کنند.

2. چینی ماندارین – 1.1 میلیارد متکلم

کشوری عظیم با ریشه های تاریخی فراوان، سرزمین اصلی چین دارای 7 تا 10 گروه زبانی است و غالب ترین آنها ماندارین نام دارد. 80 درصد از جمعیت از این نوع استفاده می کنند که در هر دو الفبای انگلیسی و چینی پذیرفته شده است. اگر یک صفحه کلید معمولی چینی را بررسی کنید، هر کلید دارای نمادهای فراوانی است که به تایپیست ها اجازه می دهد به الفبای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. ماندارین عمدتاً در شمال چین در زمان سلسله مینگ (1368-1644) منشاء گرفت، و به دلیل دشواری، پیشنهاد می شود که کودکان برای به دست آوردن لهجه بومی، یادگیری زبان را در سنین پایین شروع کنند. بیش از 50 هزار کاراکتر در حروف الفبا وجود دارد، اما معمولاً کمتر از نیمی از آنها استفاده می شود و به سختی 3 هزار کاراکتر برای خواندن بیشتر رسانه ها ضروری است.

3. هندی – 602 میلیون گوینده

زبان اصلی هند ، هندی از زبان باستانی سانسکریت سرچشمه می گیرد و شباهت های بین تایپوگرافی آشکار است. در کشور پرجمعیت هند صد و بیست و یک زبان یافت می شود، اما بیش از نیمی از مردم هندی صحبت می کنند. تأثیرات دیگر بر این زبان در طول زمان شامل فارسی، عربی، ترکی و حتی پرتغالی و انگلیسی بوده است. از این رو زبانی هندواروپایی به حساب می آید. این نام از ماهاویر پراساد دوویدی، نویسنده هندی از اواخر قرن نوزدهم گرفته شده است، و نویسنده بهاراتندو هاریشچاندرا نیز نقش مهمی در سیستم سازی زبان ایفا کرده است. این دو مرد تحصیل کرده و با استعداد فهمیدند که یک زبان در دسترس به ارتباطات کمک می کند و به شهروندان از همه گروه های جمعیتی در هند قدرت می بخشد.

4. اسپانیایی – 548 میلیون گوینده

یکی دیگر از نیروهای استعمارگر، نفوذ اسپانیا بر جهان، تأثیر زبان مادری آنها را نیز به همراه داشت. بیش از 360 میلیون نفر از آن به عنوان زبان اول استفاده می کنند و بسیاری از کشورها در سراسر کارائیب و آمریکا آن را زبان رسمی خود می دانند، مانند مکزیک و کاستاریکا . در آفریقا نیز به این زبان صحبت می شود. انواع مختلفی وجود دارد، با برخی از لهجه ها که تأثیر زیادی از اشغالگران قرون وسطایی که به عربی صحبت می کردند، می گیرند، و اسپانیایی آمریکای لاتین دارای تعداد انگشت شماری تفاوت با اسپانیایی کاستیلی اسپانیایی است. این زبان از لاتین مبتذل، در کنار فرانسوی و ایتالیایی مشتق شده است، بنابراین برای یک گوینده یک زبان معمول است که به راحتی دو زبان دیگر را به دست آورد.

5. فرانسوی – 274.1 میلیون گوینده

فرانسوی که توسط برخی به عنوان زبان عشق و توسط برخی دیگر به زبان زبان گردانان شناخته می شود، محصول ادغام زبان های لاتین و سلتیک است. اولین متون نوشته شده با خط فرانسوی قابل تشخیص در حدود سال 842 پدیدار شد، اگرچه مانند انگلیسی، برای به ارث بردن شکل امروزی، تحولات زیادی طول کشید. به عنوان مثال، کلمه “forest” در انگلیسی حروف صامت /s/ و /t/ را حفظ کرده است، در حالی که کلمه خواهر ترجمه شده “forêt” در فرانسوی مانند کلمه انگلیسی “foray” تلفظ می شود. این انتقال تلفظ در حدود قرن چهاردهم اتفاق افتاد، جایی که فرانسوی قدیم با فرانسوی میانه جایگزین شد. مانند هر زبان اصلی، به‌ویژه زبان‌هایی که از طریق استعمار جهانی شده‌اند، تلاش‌ها برای استانداردسازی نیز سرعت تکامل زبان به قلمروی غیرقابل تشخیص را کاهش می‌دهند.

6. عربی – 274 میلیون گوینده

بیش از هزار سال پیش، و به ویژه در قرآن به آن اشاره شده است، زبان عربی از شبه جزیره عربستان سرچشمه گرفته است ، جایی که گروه های مختلف عشایری به آن صحبت می کردند. این زبان در کنار فتوحات اسلامی در مناطق شمال آفریقا در سراسر جهان گسترش یافته استو مدیترانه. زبان عربی یک زبان بی صدا است که زبان آموزان را با پیشینه ای صرفاً به زبان انگلیسی، که یک زبان مصوت محورتر است، به حرکت در می آورد. عربی که اغلب به دلیل صداهایی که در پشت دهان تولید می شود به عنوان “گلویی” توصیف می شود، از الفبای بسیار زیبا و البته پیچیده ای نیز استفاده می کند. کلمات از نمادهای آوایی منفرد تشکیل می شوند که گویی با خط شکسته نوشته شده اند. لهجه های دیاکریتیک به تفاوت در تلفظ اشاره دارد. لهجه‌های عربی زیادی وجود دارد، اما نخبگان دانشگاهی برای حفظ قالب عربی مذهبی که در نوشتار استفاده می‌شود، تلاش کرده‌اند، زیرا از قرآن الهام گرفته شده است.

7. بنگالی – 272 میلیون گوینده

بنگلادش و ایالت بنگال غربی در شرق هند قوی ترین سنگرهای این زبان هستند که در کشورهای دیگری که بنگالی ها به آنجا مهاجرت کرده اند نیز صحبت می شود. این زبان نیز مانند هندی هند و اروپایی است و به سانسکریت ارتباط دارد. جالب اینجاست که این زبان از نظر جنسیت خنثی است و همچنین بیش از 100 هزار کلمه منحصر به فرد را در خود جای داده است. سردرگمی زمانی شروع می شود که زبان آموزان متوجه می شوند که یک علامت بسیار کوچک می تواند معنای یک کلمه را کاملاً تغییر دهد، اما صبر برای همه مهارت ها و زبان های جدید ضروری است.

8. روسی – 258 میلیون گوینده

قرن ها توسعه و مدیریت مردم سرزمین روسیه را به هم پیوند داده است. با توجه به 6.6 میلیون مایل مربعی که کشور را تشکیل می دهد، این شاهکار کوچکی نیست. این زبان خود اسلاوی است و شباهت هایی با اوکراینی، بلاروسی و حتی لهستانی دارد. درهم آمیختگی و اشغال ارتش روسیه که در چند قرن اخیر رخ داد، قطعاً این پیوندها را مستحکم کرد. نمادهای این زبان از الفبای سیریلیک است که بر اساس الفبای یونانی است و به پیوندی با غلبه مذهب ارتدکس شرقی در روسیه اشاره دارد. اگرچه زبان روسی یکی از دشوارترین زبان ها برای یادگیری است، اما زبان روسی دارای کیفیت و صدایی است که هر زمان که توسط شنوندگان خارجی شنیده شود، آن را واقعاً منحصر به فرد می کند.

9. پرتغالی – 257.7 میلیون گوینده

زبان عاشقانه ای که بین پرتغال و مستعمره سابق آن، برزیل صحبت می شود ، پرتغالی نیز در نقاط مختلف اسپانیا و جزایر آزور شنیده می شود . علاوه بر این، جمعیت زیادی از سخنرانان در چندین کشور آفریقا و همچنین ایالات متحده زندگی می کنند. این یک زبان شاعرانه است که محققان و خلاقان در حدود سال 1200 پس از میلاد در آن ساکن شدند، اگرچه بین پرتغالی و ریشه های گالیسی آن شکافی رخ داد. تفاوت‌هایی بین نحوه استفاده از زبان برزیلی‌ها، هم از نظر آوایی و هم از نظر دستوری، وجود دارد، اما به طور کلی، پرتغالی نیز به اندازه کافی مشابه اسپانیایی در نظر گرفته می‌شود تا دو نفر از آن پیشینه‌ها بتوانند مکالمه داشته باشند.

10. اردو – 231 میلیون گوینده

به عنوان یک زبان هندوآریایی، اردو عمدتاً در پاکستان و هند صحبت می شود . جوامع بزرگی نیز در ایالات متحده، امارات متحده عربی و بریتانیا وجود دارد. اردو به‌عنوان زبان رسمی پاکستان به‌شدت تحت تأثیر ترکی، عربی و فارسی قرار گرفت، علی‌رغم اینکه ریشه آن در شمال هند در سراسر منطقه دهلی بیش از 900 سال پیش بود. چندین کلمه انگلیسی مانند خاکی، پشمینا، پیژاما و تایفون از اردو وام گرفته شده است. زبانی پیچیده و شاعرانه، جای تعجب نیست که اردو یکی از رایج ترین زبان های روی کره زمین است.

هر یک از این ده زبان چیزی منحصر به فرد را در مورد افرادی که به آنها صحبت می کنند نشان می دهد. ارزش های تاریخی و فرهنگی، از طریق بیان و ضرب المثل ها، معمولاً در طول هزاران سال در زبان مشترک است. سخنرانان امروزی از دانش و تجربه فراوانی استفاده می‌کنند که در گذشته بسیار گسترده است. در صد سال، با توجه به طبیعت همیشه نوسان بشر، ده زبان رایج جهان می توانند مجموعه ای بسیار متفاوت باشند. در حال حاضر، ما قدردان این هستیم که چگونه این زبان ها مردم و فرهنگ ها را در داخل و اطراف گویشورانی که سنت های زبانی را ادامه داده اند، غنی کرده اند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.