سفر نوروزی به مارماریس، کوش آداسی و آلانیا از شهرهای ساحلی ترکیه

0
رپورتاژ

نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به سفر است. کشور ترکیه نیز چندیست در بین ایرانیان به شدت محبوب شده و افراد زیادی برای سفرهای نوروزی شهرهای ترکیه را انتخاب می‌کنند. اما اگر به شهرهای ترکیه نگاهی بیندازید، گزینه‌های زیادی را پیش روی خود می‌بینید. مارماریس، کوش آداسی و آلانیا از جمله سه شهر بسیار محبوب ترکیه هستند. اما اگر در انتخاب بین تور کوش آداسی نوروز 1402، تور مارماریس و آلانیا مردد مانده‌اید، ادامه مطلب را از دست ندهید. در ادامه شرایط جوی و اماکن دیدنی این سه شهر را به تفصیل بررسی کرده‌ایم.

مقایسه مارماریس، کوش آداسی و آلانیا در نوروز

 

زیبایی‌های شهر کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای استان آیدین است و در فاصله 71 کیلومتری آیدین قرار دارد. بند کوش آداسی در جوار دریای اژه است و فاصله بسیار کمی تا جزیره زیبای ساموس دارد. هنگامی که به خاک کوش آداسی وارد می‌شوید، متوجه سفرهای پی در پی از این بندر به جزیره ساموس خواهید شد. سواحل شنی زیبا به همراه تفریحات آبی متعدد، رستوران‌هایی با منوهای متنوع و مراکز خرید زیبا و بزرگ از جمله دلایل رایج انتخاب تور کوش آداسی نوروز 1402 است.

فرودگاه اصلی این شهر، در واقع فرودگاه ازمیر است. به همین دلیل باید حدودا 70 دقیقه مسافت طی کنید تا به فرودگاه ازمیر برسید. تابستان این شهر خیلی گرم نبوده و با 13 ساعت تابش افتاب در روز و متوسط دمای حدود 32 درجه سانتی‌گراد همراه است. در ادامه جاذبه‌های تور کوش آداسی نوروز 1402 را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

گذری بر آلانیا

اگر انتخاب شما تور آلانیا نوروز 1402 است، باید آشنایی نسبی با این شهر داشته باشید. شهر آلانیا یکی از شهرهای ساحلی زیبا در کشور ترکیه است که برای افراد با بودجه کم توصیه می‌شود. اگر قیمت و امکانات هتل‌های آلانیا را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که هتل‌های این شهر کمی از آنتالیا ارزان تر هستند. بنابراین اگر به دنبال اقامتگاهی ارزان در ترکیه هستید، انتخاب تور آلانیا نوروز 1402 بهترین راه حل است. در این شهر سواحل شنی سفید، مکان‌های تاریخی و فرهنگی بسیار زیاد و طبیعت زیبا، میزبان مسافران خواهند بود.

 

در شهر آلانیا آب و هوای مدیترانه‌‌ای غالب است. بنابراین از نظر آب و هوایی در تور آلانیا نوروز 1402 به مشکل بر نخواهید خورد. در این شهر شاهد 310 روز آفتابی هستید. حتی در ماه‌های ژوئن و جولای انتظار 14 ساعت تابش نور خورشید را می‌توان داشت. ترکیب این آب و هوا با سواحل زیبا می‌تواند بهترین تفریحات ساحلی را برای شما رقم بزند.

البته جاذبه‌های آلانیا در آب و هوا و سواحل زیبا خلاصه نمی‌شود. این شهر غنی از فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی نیز بوده و شما می‌توانید به اماکن تاریخی متعدد سر بزنید. خرابه‌های قلعه باستانی حکومت عثمانی، موزه‌ها، قلعه‌های متعدد بازسازی شده، کشتی‌سازی‌ها و… از جمله زیبایی‌های این شهر است. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به این موارد خواهیم داد.

 

نگاهی کوتاه بر مارماریس

شهر مارماریس قسمتی از استان موگلا محسوب می‌شود. این شهر ساحلی در سواحل دریای مدیترانه واقع گشته و تا رودخانه مهم ترکیه کشیده شده است. در زمان قدیمی ماهی‌گیری شغل اصلی بومیان این منطقه بوده و امروز مقصد گردشگران بسیاری است. فرودگاه اصلی مارماریس فرودگاه دالامان بوده و حدودا 90 دقیقه زمان برای رسیدن به این شهر باید صرف کنید. حدودا 14 ساعت در روز هوای مارماریس آفتابی است و حداکثر دمایی که در تابستان ثبت می‌شود حدود 34 درجه سانتی‌گراد است.

با گذری کوتاه متوجه خواهید شد که سراسر خلیج مارماریس از تفرجگاه‌های زیبایی پر شده است. اگر کودک خردسال دارید، انتخاب تور مارماریس نوروز 1402 می‌تواند بهترین گزینه باشد. زیرا دریا در خلیج مارماریس بسیار آرام است. اماکن تاریخی و گردشگری نیز بر جذابیت‌های مارماریس افزوده و این شهر را محبوب بسیاری از مسافران کرده است.

طبیعت زیبای مارماریس

 

در تور کوش آداسی از کجا بازدید کنیم؟

قدمت این شهر قدیمی به سه هزار سال قبل از میلاد می‌رسد. بنابراین فراز و نشیب‌های تاریخی بسیاری را تجربه کرده و همین امر منجر به تاریخ غنی آن شده است. در ادامه به مهم ترین جاذبه‌های گردشگری که در تور کوش آداسی نوروز 1402 می‌توانید ببینید، اشاره می‌کنیم.

 

  • قلعه کوش آداسی: این قلعه در گذشته محل مهمی برای حفاظت از شهر بوده است. در دوران عثمانی این مرکز به عنوان مکانی برای تشخیص مهاجمان احتمالی ساخته شد. قلعه کوش آداسی روی جزیره کبوتر که یکی از جزایر مشهور ترکیه است، قرار دارد.
  • حمام ترکی اوتومان: به طور کلی حمام ترکی در فرهنگ ترک بسیار مهم است. به همین دلیل یکی از جاذبه‌های تور کوش آداسی نوروز 1402 می‌تواند حمام اوتومان باشد. سنت‌های خاصی در حمام اجرا می‌شود و شما می‌توانید تجربه یک حمام ترکی بی‌نظیر را داشته باشید.
  • کادیکالسی آنایا اکسکویشنز: یکی از ابنیه تاریخی شهر است که با بازدید از آن می‌توانید با فرهنگ غنی ترکیه آشنا شوید.
  • مجسمه پوزئیدون: در کوش آداسی می‌توانید نمادهای بسیار زیادی را در سراسر شهر ببینید. یکی از این نماد‌های زیبا مجسمه پوزئیدون است. هنگام حرکت از ساحل داون تاون شهر هنگامی که به میدان برسید، می‌توانید این مجسمه زیبا را مشاهده کنید.
  • پارک‌های آبی: پارک‌های آبی این شهر از جمله مشهورترین پارک‌های ترکیه هستند. لانگ بیچ آکواریزورت، آدالند و آکوافانتزی از جمله محبوب ترین پارک‌های آبی این شهر هستند که پیشنهاد می‌کنیم در تور کوش آداسی نوروز 1402 حتما بازدید کنید.
  • سواحل زیبا: همانطور که گفتیم در این شهر سواحل چشم‌نوازی نیز وجود دارند. از جمله بهترین سواحل شهر سیلور سند، لیدییز، سوی بیچ و اوزون پلاژ هستند. در این سواحل می‌توانید انواع تفریحات ساحلی مانند قایق‌سواری، اسکی، غواصی و… را تجربه کنید.

جزیره کبوتر در کوش آداسی

 

اماکن دیدنی در تور مارماریس

این شهر در میان سایر شهرها از قدیم مورد توجه مسافران اروپایی بوده و اخیرا در میان ایرانیان نیز شناخته شده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما به فکر رزرو تور مارماریس نوروز 1402 باشید. اگر از جمله افرادی هستید که اماکن تاریخی برای شما جذابیت ندارد و صرفا طبیعت‌گردی را ترجیح می‌دهید، مارماریس برای شما بهترین انتخاب است. اما چه جاذبه‌هایی در مارماریس منتظر شماست؟

 

  • سواحل زیبا: این شهر ساحلی هم سواحل بزرگ و دل‌انگیزی دارد. در اطراف سواحل برای رفاه بیشتر مسافران انواع امکانات شامل رستوران‌ها، کافی‌شاپ، مراکز خرید، تفریحات دریایی و… فراهم آمده است.
  • ایچملر

ایچملر به دلیل طبیعت بکر و رقص و پایکوبی شبانه شهر زیادی دارد. این بخش دنج از مارماریس کمی از شهر دورتر بوده و شما باید برای رسیدن به آن از مارماریس کمی فاصله بگیرید.

  • تورونج

این منطقه هم در فاصله بیست کیلومتری مارماریس قرار دارد. تورونج در میان دو تپه قرار داشته و آرامش خاص و فضای دلپذیری دارد. سواحل زیبا همراه با آب زلال این منطقه را مشهور کرده است. در ساحل جنگلی تورونج هم می‌توانید از امکانات تفریحی زیادی استفاده کنید.

  • جزیره کلئوپاترا

یکی از بخش‌هایی که در سفر با تور مارماریس نوروز 1402 به هیچ عنوان نباید از دست بدهید، کلئوپاترا است. این جزیره در فاصله 18 کیلومتری نسبت به مارماریس قرار دارد اما زیبایی آن به حدی زیاد است که ارزش بارها دیدن را دارد. با کمک کشتی‌ها و لنج‌ها و با صرف 30 لیر می‌توانید به این جزیره بروید و به بکرترین بخش مارماریس سر بزنید.

  • سایر جاذبه‌های مارماریس: موارد گفته شده مهم ترین بخش مارماریس بودند که در صورت محدودیت زمانی باید آن‌ها را در لیست بازدید خود قرار دهید. اما اگر زمان بیشتری در مارماریس سپری کردید، به اماکنی چون شهر تاریخی دالیان، موزه تاریخی مارماریس، قلعه مارماریس، ساحل کیزکومو، منطقه گونوسک و روستای بیبر هم سر بزنید.

جاذبه‌های گردشگری آلانیا

آلانیا به عنوان بخشی از آنتالیا شناخته می‌شود. انتخاب تور آلانیا نوروز 1402 هم می‌تواند جاذبه‌های گردشگری خاصی به همراه داشته باشد. زیرا آلانیا بخش بزرگی از سواحل مدیترانه را در دل خودجای داده است و اماکن بکر طبیعی زیادی دارد. علاوه بر این اماکن تاریخی آلانیا هم زبانزد خاص و عام هستند.

  • ساحل اولاش

این ساحل در بخش غربی آلانیا و در 5 کیلومتری آن قرار دارد. ساحل اولاش روی یک دماغه سنگی واقع شده و این منطقه را تبدیل به جایی دنج برای پیک نیک کرده است. ساحل شنی اولاش در داخل یک خلیج است و باید با کمک پله به این مکان برسید. پوشش گیاهی بسیار زیبا و خاصی در این منطقه وجود دارد که زیبایی ساحل را دوچندان کرده است.

  • موزه باستان‌شناسی آلانیا

این موزه در سال 1967 راه‌اندازی و مجددا در سال 2012 بخش‌هایی از آن بازسازی شد. در این موزه می‌توانید با تمدن آناتولیایی آشنا شده و گذری بر دریانوردی در گذشته داشته باشید. علاوه بر این در تالار هرکول، قلعه آلانیا و سکه‌شناسی می‌توانید اشیایی را پیدا کنید که تاریخ آلانیا را به رخ می‌کشند.

  • ساحل اینکه کوم

این ساحل هم در بخش غربی آلانیا قرار دارد. یکی از زیباترین ویژگی‌های این ساحل ماسه‌های به شدت نرم و طلایی رنگ آن است که این مکان را برای چادر زدن بسیار مناسب کرده است. در فصل‌هایی که توریست بسیاری به این منطقه می‌آیند، سواحل بسیار شلوغ و اغلب هتل هاپر هستند. با فاصله 5 متری از ساحل، شاهد عمیق تر شدن دریا خواهید بود. بنابراین هنگام شنا تنها در بخش‌های ابتدای کودک را با خود همراه کنید.

  • ساپادره: این منطقه جزو مناطق طبیعی و بکر آلانیا به شمار می‌آید. آب رودخانه در ساپادره باعث شده تا سنگ‌های آهکی بسیار زیبایی شکل بگیرند و حوضچه زیبایی نیز در انتها تشکیل شود. یک بخش پلکانی برای دسترسی بهتر به دره احداث شده تا مسافران به راحتی بتوانند از این دره بازدید کنند. علاوه بر این، برای راحتی بیشتر مسافران در سال 2008 نیز یک راه چوبی در این منطقه احداث شد. در این منطقه یک رستوران بزرگ و مطرح وجود دارد که می‌توانید به آن سر بزنید. به طور کلی این منطقه از نظر طبیعی یکی از زیباترین مناطق آلانیا به شمار می‌رود.

کلام آخر

زیبایی‌های ترکیه و شهرهای مختلف آن باعث شده تا افراد زیادی به این کشور علاقه‌مند شوند. بسیاری از ایرانیان سفرهای نوروزی خود را به مقصد ترکیه برنامه‌ریزی می‌کنند اما هنگام انتخاب شهر دچار تردید می‌شوند. آلانیا، مارماریس و کوش آداسی از جمله شهرهای محبوب ترکیه هستند که انتخاب بین آن‌ها سخت است. به همین دلیل قبل از سفر پیشنهاد می‌کنیم تا با بخش‌های مختلف و جاذبه‌های متنوع هر کدام از شهرها آشنا شوید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم راجع به جاذبه‌های گردشگری این سه شهر پرطرفدار صحبت کنیم. با خواندن این مقاله بهتر می‌توانید راجع به رزرو تور آلانیا نوروز 1402 یا مارمایس و یا کوش آداسی تصمیم بگیرید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

آژانس هواپیمایی مهرپرواز | www.mehrparvaz.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.