پیشنهاد سریال: سریال Terror

2

روزهای دوران کودکی را که به یاد می‌آورم، یاد همه آن رمان‌هایی می‌افتم که در سبک دریانوردی و غرق شدن کشتی و بی‌پناهی مسافران بودند. آن سال‌ها ما غالبا همه چیز را در ذهن تصور می‌کردیم:

کشتی‌ها و بادبان‌ها را، ناخداها و افسران و ملوانان را، ارتفاع موج‌ها یا چهره تکیده و اندام استخوانی مسافران پناه‌گرفته در جزیره‌ای ناشناخته را.

حالا اگر می‌خواهید در همین مایه، یک سریال تلویزیونی خیلی قوی ببینید، من به شما سریال  Terror را پیشنهاد می‌کنم.

این سریال را شبکه AMC ساخته و اقتباسی است از رمان پرفروشی به همین نام که در سال 2007 توسط دن سیمونز ساخته شد.

جلوه‌های بصری این سریال فوق‌‌العاده‌اند و سریال از هنرپیشه‌های مشهوری بهره می‌گیرد:

یکی از آنها سیاران هیندز است که من چهره و میمیک‌هایش را در فیلم‌ها و سریال‌هایی که از او دیده‌ام، بسیار دوست داشته‌ام. او نقش جان فرانکلین را در سریال را بازی می‌کند.

دیگری جارد هریس است که نقش ناخدا فرانسیس کروزیر را بازی می‌کند.

و هنرپیشه شاخص سوم توبیاس منزیس است که این یکی نقش جیمز فیتزجیمز را بازی می‌کند.

هر سه تا اینها به صورت ژرفی با نقش خود ارتباط برقرار کرده‌اند و کیفیت اثر را بسیار بالا برده‌اند.

داستان سریال Terror در مورد اعزام دو کشتی برای یافتن گذرگاهی شمالی برای ارتباط با سرزمین‌های دیگر است. مأموریت با هجوم سرما، فلج می‌شود و ناخداها و زیردستانشان در شرایطی بسیار دشوار قرار می‌گیرند.

این دو کشتی از کامل‌ترین مظاهر فناوری زمان خودشان بهره می‌بردند و مقایسه این فناوری‌های قدیمی قرن نوزدهمی با فناوری‌های کنونی مثلا سیستم‌های راهبری می‌تواند برای هر کسی جالب باشد و در عین حال نشان دهد که در آن زمان اینگونه مأموریت‌های اکتشافی و حتی سفرهای معمول، چقدر متفاوت بودند.

چیز جالب دیگر به رخ کشیدن مرتب دریا و یخ در این سریال است. این بازنمایی محیطهای پوشیده از یخ می‌بایست چالشی برای عوامل فیلم بوده باشد.

نکته دیگر مقایسه آب و هوای آن سال‌ها با وضعیت کنونی آب و هوایی و شرایطی است که ما با گرمایش جهانی آب و هوا دست و پنجه نرم می‌کنیم ، شرایطی که به عنوان یک مسئله جانبی معبرهایی در دریاهای شمالی گشوده که پیش از این به سبب یخ‌آلود بودن همیشگی غیر قابل سفر بودند و همین مسئله معضلات سیاسی و اقتصادی برای برخی کشورها و سودهایی را هم متوجه کشورهای دیگر کرده است.

و چیز جالب دیگر دقت در شهامت و غریزه ماجراجویی و ایستا نبودن شهروندان بریتانیایی قرن نوزدهمی است. چیزی که در ترکیب با فناوری و احترام به دانش و بستر اقتصادی حمایتی، زمینه‌ساز ایجاد یک نیروی دریای قوی و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و اوج گرفتن امپراتوری بریتانیا شد.

و آخرین نکته‌ای که الان به نظرم می‌رسد این است که این سریال یک سریال سایکولوژیک است. واکنش آدم‌ها در شرایط بحرانی، آنجا که جان‌هایشان در معرض تهدید آنی یا فرسایشی قرار می‌گیرد، می‌تواند بسیار متفاوت با شرایط عادی یا آن شرایط بحرانی باشد که هنوز کورسویی از امید وجود دارد. در این سریال هم با داستان‌پردازی خوبی همین تأثیر به نمایش گذاشته شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. علی خادم می گوید

    یک مینی سریال ده قسمتی که سیر نزولی وجه انسانی بشر رو در مواجهه با شرایط سخت و نا امیدی بخوبی نشون میده. اینکه چطور اخلاقیات در شرایط مختلف تغییر می کنند و منطق جلوی نوعدوستی قد علم میکنه. بخصوص که به شیوه ی برخی سریال های شاخص دهه اخیر* ، در کنار جذابیت بصری و داستان فوق العاده و جذاب، با اضافه کردن عناصر ماوراطبیعه و سورئال مانع خسته کنندگی و قابل پیش بینی شدن سکانس ها شده است.

    *فصل دوم و سوم سریال فارگو که بدون ورود به ژانر علمی تخیلی بخوبی ازین ترکیب استفاده کرد

  2. محمد جواد می گوید

    هیچ موقعه یه مینی سریال برای فصل دوم تمدید نمیشه مگه اینکه خیلی خوب باشه که ادامه بدن مثل بی باک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.