بهترین اپلیکیشن‌های سبک اندروید و اندروید گو برای گوشی‌های رده پایین

0

گوگل سال گذشته یک نسخه سبک از سیستم‌عامل اندروید اوریو به نام اندروید گو (Android Go) برای گوشی‌های ضعیف و رده پایین عرضه کرد.

از آن زمان تا کنون شاهد انتشار ده‌ها اپلیکیشن سبک اندرویدی برای نصب روی اندروید گو و همین‌طور اندروید معمولی بودیم. این اپلیکیشن‌ها بهترین گزینه برای جایگزین شدن با اپلیکیشن‌های محبوب ولی سنگین روی گوشی‌های ارزان‌قیمت هستند.

فهرست کردن تمام اپلیکیشن‌های سبک اصطلاحا «Lite» یا «Android Go» کاری بی‌فایده است ولی می‌توان بهترین و مهم‌ترین اپ‌هایی که تا به امروز در دسترس هستند را معرفی کرد.

در زیر، برخی از این برنامه‌ها را معرفی می‌کنیم ولی فراموش نکنید که شاید چند تایی از این نرم‌افزارها در ایران و برخی کشورهای دیگر در دسترس نباشند:

Facebook Lite

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

این اپلیکیشن تنها با حجمی ۱.۵ مگابیت از انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری کافی برای یک رابط کاربری ساده استفاده می‌کند. شما بان این برنامه هرکاری از جمله آپلود عکس و دنبال کردن اخبار و اطلاعات کسب‌وکاری را می‌توانید انجام دهید؛ دقیقا مانند برنامه اصلی فیسبوک روی گوشی‌های رده بالا ولی با این تفاوت که Facebook Lite منابع سخت‌افزاری زیادی برای اجرا نیاز ندارد. حتی روی این برنامه می‌توانید به پیام‌های خود دسترسی داشته باشید.

Messenger Lite

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

اپ Facebook Lite چند محدودیت دارد. به عنوان مثال، نمی‌توانید با آن تماس بگیرید اما اپلیکیشن سبک دیگری به نام Messenger Lite این کمبود را جبران می‌کند. این اپ هر دو نوع تماس صوتی و ویدیویی را با استفاده از فهرست فیسبوک پشتیبانی می‌کند. از یک رابط کاربری UI ساده و حجمی ۸ مگابایتی برخوردار است و مطابق انتظار از بازی یا گیف‌های سنگین پشتیبانی نمی‌کند.

Instagram Lite

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

اینستاگرام لایت پس از موفقیت فیسبوک لایت و دیگر برنامه‌های سبک برای گوشی‌های رده پایین، عرضه شد. این اپلیکیشن تقریبا به شما اجازه می‌دهد هر کاری با عکس‌ها از جمله آپلود عکس، مرور استوری‌ها و تایم‌لاین، جست‌وجو در اینستاگرام و نظایر این‌ها را انجام دهید ولی از ویدیو پشتیبانی نمی‌کند. به علاوه، نمی‌توانید از قابلیت دایرکت اینستاگرام استفاده کنید.

Skype Lite

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

اسکایپ لایت بیشتر برای بازار هند عرضه شده است. یک نسخه نسبتا ساده از برنامه اسکایپ اصلی است که به کاربران اجازه صرفه‌جویی در مصرف داده‌ها می‌دهد و قابلیت‌هایی مانند ردیابی داده‌ها، استفاده از بات‌ها مخصوص کشور هند و مدیریت SMS با استفاده از یادگیری ماشینی و الگوریتم‌های دسته‌بندی پیام‌ها دارد. اگر اسکایپ اصلی برای گوشی شما بیش از حد سنگین است؛ بهتر است از اسکایپ لایت استفاده کنید.

Google Go

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

گوگل گو در ابتدا با نام «سرچ لایت» شناخته می‌شد. گوگل این اپلیکیشن را برای جست‌وجوی سریع در اینترنت عرضه کرده است و بیشتر برای کشورهای دارای سرعت اینترنت پایین توصیه می‌شود. حجم این اپ تنها ۵ مگابایت است و یک تجربه بهینه‌سازی شده و جدید از جست‌وجو در گوگل به دست می‌دهد. گوگل گو سعی می‌کند با استفاده از جست‌وجوهای قبلی کاربر، محتوا و مطالب جدید را نمایش دهد. گوگل گو از جست‌وحوی صوتی پشتیبانی می‌کند.

Google Maps Go

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

پیشنهاد می‌کنیم گوگل مپس را پاک کنید و این برنامه بسیار سبک ولی پیشرفته را نصب کنید. از طریق مرورگر وب خود می‌توانید به گوگل مپس گو دسترسی پیدا کرده و اطلاعات ترافیکی، فهرست کسب‌وکارها و برنامه زمان‌بندی حرکت وسایل حمل و نقل عمومی را مشاهده کنید. دو نقص یا کمبود بزرگ این اپلیکیشن، عدم دانلود نقشه و مسیریابی روی نقشه است.

Google Assistant Go

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

این نسخه از دستیار صوتی گوگل فقط ۴.۶ مگابایت وزن دارد. اما اصلا دست کم نگیریدش چون می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. این اپلیکیشن به شما امکان برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام متنی، پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا و دریافت گزارش‌های روزانه جوی، برنامه‌های حرکت قطارها و هواپیماها و دستورات معمول صوتی را بدهد. طبیعی است که چند ویژگی گوگل اسیستنت اصلی مانند یادآوری‌ها و قابلیت‌های خانه هوشمند را از دست داده باشد.

Gmail Go

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

گوگل در چند ماه گذشته با قدرت دنبال تکمیل فهرست برنامه‌های خود روی اندروید گو بوده و جیمیل گو یکی از آخرین اپلیکیشن‌های این شرکت است که در فوریه عرضه شد. این اپ حجمی زیر ۱۰ مگابایت دارد و در مقایسه با اپلیکیشن اصلی که بیشتر از ۲۰ مگابایت فضا اشغال می‌کند؛ بسیار سبک‌تر نشان می‌دهد. بسیاری از کارهای اصلی در اپلیکیشن جیمیل را می‌توانید اینجا انجام دهید. مانند استفاده از چند حساب کاربری، پاسخ‌دهی هوشمند، دسته‌بندی هوشمند ایمیل‌ها و البته چند محدودیت مانند عدم نمایش تصاویر به صورت پیش‌فرض یا ذخیره تصاویر روی گوشی دارد.

YouTube Go

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

در حال حاضر، یوتیوب گو یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های روی اندروید گو است. این اپلیکیشن برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های معمول را تغییر داده تا بتواند اطلاعات شما را حفظ کرده و به خوبی اجرا شود. با یوتیوب گو می‌توانید سریال استریم یا دانلود کنید؛ اندازه ویدیو یا کیفیت آن را انتخاب کنید و حتی فیلم‌های دانلود شده را با دیگران روی یک شبکه محلی به اشتراک بگذارید بدون اینکه مصرف دیتایی روی اینترنت داشته باشید.

Twitter Lite

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

یکی دیگر از برنامه‌های پیشرفته مبتنی بر وب است. این اپلیکیشن هم از طریق مرورگر وب در دسترس شما قرار می‌گیرد و تعجب ندارد که فقط ۷۳۰ کیلوبایت حجم دارد. دارای یک مود صرفه‌جویی دیتای اینترنت است و می‌توانید مانع لود شدن تمام تصاویر در صفحه اصلی شوید. این اپلیکیشن هوشمند به نظر می‌رسد و قابلیت‌هایی به شما می‌دهد که شاید یک گام جلوتر از اپلیکیشن اصلی روی اسمارت‌فون‌ها باشد.

Uber Lite

دانلود از گوگل‌پلی (رایگان)

یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌های سبک عرضه شده برای اندروید گو است. این اپ هم ابتدا برای بازار هند عرضه شد ولی اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است. اوبر مدعی است این اپلیکیشن با کندترین اینترنت دنیا، مثلا شبکه موبایل 2G هم کار می‌کند. نقشه‌ها را به طور پیش‌فرض نشان نمی‌دهد و به جبران آن یک نوار وضعیت سفر به شما نشان خواهد داد. این اپ می‌تواند مهم‌ترین مکان‌هایی که تردد دارید را نگه دارد و شما می‌توانید خیلی سریع خودروهای درخواستی را سفارش دهید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5