سریال واقعه – The Event – معرفی و بررسی و حاشیه‌های جذاب

0

ژانر: درام / تریلر / علمی – تخیلی/ جنایی / معمایی

نویسندگان: نیک واترز، جی بیتی، دان دور کین، دیوید اچ. گودمن.

کارگردانان: جفری رینر، نوربرتو باربا، میلان چیلوف. م

بازیگران: جیسون ریتر ‌(شان واکر)‌، سارا مر الید، یان آنتونی دیل ‌(سایمن لی)‌، بلر آندروود ‌(رئیس جمهور الیاس مارتینز)‌، لورا اینس ‌(سوفیا مگوایر)‌، تیلر کول ‌(ویکی رابرتز) سات باترسون ‌(مایکل)‌،

تولید و پخش: استودیوی میدیا یونیورسال. استیو استارک پروداکشنز، شبکهٔ ان بی سی. محصول ۲۰۱۱-۲۰۱۰


خلاصه سریال:

لیلا نامزد مرد جوانی به نام شان واکر طی سفری به طرز اسرار آمیزی ناپدید میشود. شان خیلی زود متوجه می‌شود که نامزدش ربوده شده و هر دوی آنها در دردسر بزرگی افتاده اند. از طرف دیگر، رئیس جمهور آمریکا پی می‌برد که نگهداری میشوند. حتی مشاوران رئیس جمهور هم خبر ندارند که عده ای از این افراد خاص وارد زندگی انسان‌ها شده اند. درست در روزی که رئیس جمهور قصد دارد خبر ورود بیگانگان انسان نما که دی ان ای آنها با انسان‌های معمولی فرق دارد و در نتیجه سرعت شدنشان هم کمتر است را به اطلاع همگان برساند، به جان رئیس جمهور سوءقصد میشود و اتفاق عجیبی رخ می‌دهد. از آن طرف جستجوهای شان واکر خیلی زود پای او را به مسائل سیاسی و امنیتی باز می‌کند.


پخش سریال واقعه از ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۰ از شبکهٔ ان بی سی شروع شد و بعد از پخش ۲۲ قسمت ۴۳ دقیقه‌ای در تاریخ ۲۳ می ۲۰۱۱ به پایان رسید. با اینکه واکنش‌ها به سریال مثبت بود اما شبکهٔ ان بی سی در تاریخ می ۲۰۱۱ اعلام کرد به دلیل نوسان در تعداد بینندگان سریال فصل دومی برای آن ساخته نخواهد شد. کمی بعد از گوشه و کنار شنیده شد که شبکهٔ سای‌فای قصد دارد یک مینی سریال براساس شخصیت‌های این سریال بسازد اما کمی بعد این شبکه این گفته‌ها را تکذیب کرد گفته شاید به تازگی رابرت گرین بلت، رئیس شبکهٔ ان بی سی، گفته شاید فیلمی تلویزیونی با همکاری شبکهٔ سای‌فای ساخته شود و اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد فیلم از همان شبکه پخش خواهد شد نه شبکهٔ ان بی سی.


در سال ۲۰۰۹ وقتی استیو استارک شنید که مسئولان شبکهٔ ان بی سی در جستجوی سریالی معمایی با تکیه بر وقوع رویدادی در زمان گذشته هستند، متن اولیهٔ سریال را به این شبکه پیشنهاد داد. متن را نیک واترز، نویسندهٔ تلویزیونی بلژیکی تبار در سال ۲۰۰۶ نوشته بود. از اوایل ژانویهٔ ۲۰۱۰ هم کار تولید قسمت اول سریال با تایید مسئولان شبکهٔ ان بی سی شروع شد. بیشتر دست اندرکاران ساخت سریال افراد چندان سرشناسی نبودند و واقعه با تکیه بر فضای معماگونه‌اش جای خود را بین بینندگان باز کرد، کمی بعد از شروع پخش سریال هم ایوان کاتز، یکی از تهیه کنندگان آن، قول داد که واشعه برخلاف نمونه‌های مشابه‌اش خیلی زودتر به سئوالاتی که برای بینندگان دربارهٔ مسائل سریال پیش می‌آید پاسخ دهد.


نیک واترز: ‌((سریال ما پیچیده و پر از سوال‌های متفاوت است اما در هر اپیزود آن رازهای بزرگی افشا می‌شود و سرنخهای بسیاری در اختیار بیننده قرار میگیرد و لازم نیست که بیننده مدت زیادی منتظر پاسخ سئوالهایش باقی بماند.‌)

بلر آندروود: ‌((بعد از مدتی قید فلاش بک‌های متعدد را زدیم. ما با استفاده از فلاش بک خیلی در روایت داستان به گذشته برمی‌گشتیم که این برای بعضی‌ها گیج کننده بود، به همین خاطر بعد از وقفه‌ای که حین پخش سریال پیش آمد، قید فلاش بک را زدیم تا بینندگان داستان را راحت تر دنبال کنند.‌))


نیک واترز و استیو استارک در صفحهٔ شخصیشان در توئیتر به سئوال بینندگان دربارهٔ سریال پاسخ می‌دادند، حتی به نام شخصیت‌های سریال هم صفحاتی در توئیتر باز شده بوده: واقعه یکی از چهار سریال جدیدی بود که قسمت اول آن در کامیک – کان ۲۰۱۰ به نمایش در آمد. به نوشتهٔ هالیوود ریپورتر این سریال از نظر میزان علاقه مندی تماشاگران در میان چهار سریال به نمایش در آمده برندهٔ اصلی به حساب می‌آمد.


منتقدان

مری مکنامارا ‌(لس آنجلس تایمز)‌: ‌((قسمت اول واقعه عظیم، جسورانه و نویدبخش سریالی تماشایی است، درست مثل

قسمت اول سریال قهرمانان که چند سال پیش آن را دیدیم.‌))

برایان لوری ‌(ورایتی)‌: ‌((قسمت اول واقعه شروعی هیجان انگیز برای سریالی دیدنی است.))

لیندا استاسی ‌(نیویورک پست)‌: ‌((اگر قرار بود سریال‌های ۲۴ گمشدگان و ۴۴۰۰ بچه ای داشته باشند، آن بچه سریال واقعه بود.))

بری کارون ‌(هالیوود ریپورتر)‌: ‌((میزان تلاش لازم از سوی بینندگان برای تعقیب رویدادهای داستان بیشتر از آن حد و اندازه‌ای است که بینندگان دوست دارد خرج تماشای یک سریال کنند.))


حین تماشای قسمت اول سریال ۴۲ دقیقهٔ تمام نگاه‌ام به صفحه تلویزیون خیره مانده بود. بعد کنجکاو شدم و رفتم سراغ سایت آی ام دی بی و حسابی تعجب کردم که سیزده چهارده نقر به آن فقط دو ستاره داده‌اند و از این گله کرده‌اند که نمی‌توانند داستان سریال را به راحتی دنبال کنند. اگر از سریال فلاش فوروارد خوشتان می‌آمد و از اینکه ساخت آن احتمالا به خاطر بازخوردهایی از این دست لغو شد ناراحت هستید، بدون شک سریال واقعه را دوست خواهید داشت.

واقعه یکی از بهترین سریال‌های علمی- تخیلی سال‌های اخیر است. من از تماشای گمشدگان لذت بردم اما گاهی در دل داستان‌های آن گم می‌شدم، دنبال کردن رویدادهای سریال واقعه کار دشواری نیست. در هر قسمت آن اتفاق خاصی می‌افتد و بیننده در حالت تعلیق رها می‌شود تا قسمت بعد که ببیند چه رخ می‌دهد. می‌دانم که شبکهٔ ان بی سی به خاطر کاهش تعداد بینندگان سریال ساخت آن را متوقف کرد اما بخشی از این کاهش به اشتباهات آنها در پخش سریال برمی‌گردد. بعد از وقفه‌ای ۳ ماهه در پخش سریال بدون هیچ تبلیغ خاصی در روز و ساعت متفاوتی شروع به ادامه-ی پخش آن کردند. به نظرم کاهش تعداد بینندگان به خاطر کیفیت سریال نبود بلکه به دلیل تصمیمات نادرست مقامات شبکهٔ ان بی سی و عدم اطلاع رسانی صحیح بود.

حالا دیگر وقت آن رسیده که علیه شبکه‌های تلویزیونی اقامه دعوی کنیم. واقعه هم به جمع آن دسته از سریال‌هایی پیوست که شبکه‌ها بدون آنکه پایانی برای آنها بسازند پرونده شان را می‌بندند. پخش یک سریال خوب دیگر، مثل نمونه‌هایی چون وی ۲۰۰۹ و قهرمانان به پایان رسید بدون آنکه پایان درست و درمانی برای آن در نظر گرفته شود. اگر حتی بحث احترام به بینندگان هم در میان باشد بهتر است که شبکه‌ها دو یا سه قسمت دیگر کار را ادامه بدهند تا بتوانند دست کم داستان را تمام کنند.

به نظر می‌رسد که سازندگان سریال واقعه این طور فکر می‌کنند که استفاده از تکنیک فلاش بک به معنی خلق تعلیق است. آنها اشتباه می‌کنند. فلاش بک‌های متعدد در قسمت‌های اولیه این سریال فقط بیننده را از داستان دور می‌کند و روی اعصاب او می‌رود، باعث خوشحالی است که از یک جا به بعد قید فلاش بک‌های پرتعداد را می‌زنند.


واقعه شروعی توفانی دارد. فصل اول سریال با ریتمی بسیار تند و با استفاده از موسیقی دلهره آوری شخصیت‌ها را معرفی می‌کند و سازندگان سریال با استفاده از فلاش بک‌های متعدد داستانی چندلایه را مقابل چشم بیننده آشکار می‌سازند. فلاش بک‌ها حکم قطعه‌های پازل را دارند که بیننده باید آنها را در ذهن‌اش نگه دارد تا بتواند به مرور از زوایای پنهان داستان سردربیاورد.

واقعه یکی دیگر از سریال‌هایی است که به آمریکایی پس از حوادث یازده سپتامبر ۲۰۰۱ می‌پردازد و اشاره‌های پرتعدادی به ماجراهای سیاسی روز آمریکا هم در آن دیده می‌شود؛ از حضور رئیس جمهوری سیاهپوست در کاخ سفید گرفته ‌(که قبلا در سریال ۲۴ هم نمونه‌اش را دیده بودیم) تا دستور رئیس جمهور برای تعطیلی زندانی مخصوص موجوداتی خاص که میتواند تمثیلی از زندان گوانتانامو و وعدهٔ باراک اوباما برای تعطیلی آن باشد. حتی ایدهی کوبیدن هواپیمایی به محل سخنرانی رئیس جمهور هم نشانی از حوادث یازده سپتامبر دارد.

سریال واقعه از سریال‌های بسیار موفق و دوران ساز قبل از خودش مثل گمشدگان و ۲۴ هم الهام گرفته است. واقعه مثل گمشدگان در ذهن بیننده سئوال‌های بی شماری مطرح کرده و بعد سعی میکند برای آن‌ها پاسخی ارائه کند. از طرف دیگر، شان واکر شخصیت اول سریال درصدد یافتن نامزد ربوده شده‌اش برمی‌آید و ناخواسته پایش به مسائل امنیتی باز می‌شود و مثل جک بائر در سریال ۲۴ مجبور می‌شود خط قرمزها را رد کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.