ایمپلنت دندان و زیبایی لبخند

0

رپورتاژ

همه ما می دانیم که نبود حتی یک دندان، زیبایی لبخند را خدشه دار می کند و یکی از راه هایی که می توان جایگزین دندان از دست رفته باشد، استفاده از ایمپلنت دندان است و باید در نظر داشت که ایمپلنت توسط دندانپزشک متخصص در زمینه ایمپلنت انجام شود تا از کیفیت مواد و طول عمر ایمپلنت مطمئن باشید

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان معمولا برای دندان های از دست رفته جایگزین بسیار خوبی است.

ایمپلنت دارای یک پایه (میله) بسیار قوی به جای ریشه دندان دائمی می باشد که با جنس دندان طبیعی و همین طور با بدن انسان سازگار است.ایمپلنت که از جنس تیتانیوم خالص است، کاملا با بدن سازگاری دارد.

ایمپلنت کاملا شبیه دندان طبیعی انسان می شود به طوری که فرد ایمپلنت کرده تفاوتی بین دندان طبیعی و ایمپلنت را احساس نمی کند.اگر بعد از کاشت ایمپلنت به خوبی از آن مراقبت شود می تواند تا مدت های طولانی برای فرد ماندگاری داشته باشد.

با وجود اینکه در زمینه دندانپزشکی پیشرفت های زیادی اتفاق افتاده اما متاسفانه بیشتر مردم ایران از درد دندان رنج می برند.عمده مشکلات دندان، مربوط به پوسیدگی دندان می باشد که بعد از مدتی باعث از دست رفتن کامل دندان می شود.

خوشبختانه می توان این مشکل نداشتن دندان را با ایمپلنت دندان برطرف کرد.قبل از پیدایش ایمپلنت، استفاده از پروتزهای دندان یا به صورت عامیانه، دندان مصنوعی مرسوم بود.

دندان مصنوعی دارای مشکلاتی از جمله مشکل در غذا خوردن برای فرد به وجود می آورد که با ایمپلنت دندان مشکلات دندان مصنوعی برطرف شده است.

استفاده از ایمپلنت برای هیچ کدام از دندان ها محدودیت ندارد و می توان برای هر کدام از دندان هایی که از دست رفته اند، استفاده شود.

البته این نکته را باید در نظر داشت که به شرایط ایمپلنت شونده نیز بستگی دارد و باید استخوان های فک توسط دندانپزشک، مورد بررسی قرار بگیرد و برای این کار دندانپزشک با چند آزمایش به بررسی مقاومت و استحکام استخوان های فک می پردازد.

طول عمر ایمپلنت دندان در حالت کلی چیزی حدود 20 سال است؛ اما شرایط عمر ایمپلنت نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و همواره نیازمند مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد.

رعایت نکات بهداشت دندان جزو عواملی است که همیشه باید در نظر داشت تا فرد بعد از ایمپلنت دچار مشکلات بعدی در ایمپلنت نشود و نیاز به درمان دوباره دندان نباشد.علاوه بر میزان مراقبت از دندان و رعایت بهداشت، جنس مواد بکار رفته نیز مهم می باشد.

اگر جنس مواد از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار باشد در نتیجه احتمال شکستگی دندان کمتر می شود و از این جهت باید بگوییم که برای ایمپلنت دندان باید به مطب دندانپزشکی یا به کلینیک های مجهز و متخصص در کار ایمپلنت مراجعه شود.

ایمپلنت روی چه افرادی ناموفق است؟

ایمپلنت دندان برای افرادی که دخانیات مصرف می کنند جواب نمی دهد و به عبارتی ایمپلنت برای این افراد ناموفق می باشد وافراد دیگری که ایمپلنت برای آن ها ناموفق است افرادی هستند که شیمی درمانی می کنند و تحت درمان هستند.

در ایمپلنت موفق، سالم بودن لثه و استحکام استخوان فک خیلی مهم است و به غیر از این ها فرد ایمپلنت شونده نباید دارای پوکی استخوان باشد یعنی به عبارتی فردی که دارای پوکی استخوان است به ایمپلنت جواب نمی دهد.

 

انواع ایمپلنت دندان

کاشت و ایمپلنت دندان به دو روش یک  مرحله ای و دو مرحله ای انجام می شود که هر کدام از روش ها می تواند بنا به نظر پزشک برای فرد ایمپلنت کننده استفاده گردد.

در ایمپلنت تک مرحله ای همان طور که از نامش پیدا است تمام مراحل جراحی در یک جلسه انجام می شود و شما پروتز دندان را در دهان می بینید.اما در ایمپلنت دو مرحله ای برای تکمیل درمان و انجام ایمپلنت نیاز به دو جلسه مراجعه به مطب دندانپزشکی است.

به ایمپلنت تک مرحله ای، ایمپلنت فوری نیز می گویند و برای افرادی که به ایمپلنت دندان های جلو نیاز دارند از ایمپلنت فوری برای زیبایی لبخند استفاده می شود.

در ایمپلنت فوری اگر تراکم استخوان مناسب باشد، دیگر نیاز به صبر چند ماهه برای ایمپلنت نیست و همان روز می توان جراحی قرار دادن میله در لثه و پروتز موقت را انجام داد سپس  بعد از چند ماه پروتز نهایی جایگزین پروتز موقت می شود.

ولی در ایمپلنت چند مرحله ای در یک جلسه میله در لثه قرار داده می شود و جلسه دوم که بعد از چند ماه بهبودی لثه و استخوان پروتز دندان صورت می گیرد جلسه سبک تری نسبت به جلسه اول است.

همچنین می توان گفت که در هر دو روش، پروتز نهایی بعد از چند ماه انجام می شود و سوالی که در ذهن افرادی که کاندید ایمپلنت شدن هستند به وجود می آید این است که آیا ایمپلنت درد دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای ایمپلنت دندان باید بی حسی موضعی انجام شود و بعد از بی حسی مراحل قرار دادن میله ی ایمپلنت در داخل لثه انجام شود.

در هنگام جراحی  هیچ گونه دردی احساس نمی شود اما بعد از چند ساعت درد آن شروع شده و برای همین دندانپزشک برای تسکین درد، مسکن تجویز می کند.

در مراحل ایمپلنت دندان بیهوشی لازم نیست، اما در برخی شرایط دندانپزشک مجبور است از بیهوشی برای فرد استفاده کند و معمولا بیهوشی برای افرادی که کم توان ذهنی و عصبی هستند انجام می شود.

از نکاتی که برای ایمپلنت باید در نظر داشت این است که در شرایطی ممکن است دندانپزشک مجبور به استفاده از پیوند استخوان در دهان فرد شود.

افرادی که نیاز به پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دارند، مثل بیمارانی که استخوان فک آنها خیلی نرم است و ضخامت لازم را ندارد صورت می گیرد.

استخوان پیوند برای اینکه در زمان جویدن و خوردن غذا فشار روی استخوان فک می باشد، باعث می شود تا پایه محکمی برای ایمپلنت ایجاد شود.

برای پیوند استخوان هم علاوه بر اینکه از استخوان طبیعی فرد از جاهای دیگر بدن استفاده می شود از استخوان مصنوعی نیز در برخی مواقع استفاده می شود.

معمولا ممکن است بعد از پیوند استخوان چند ماه طول بکشد تا لثه برای ایمپلنت آماده شود و در بعضی از افراد چون پیوند استخوان جزئی بوده زمان کمتری برای ایمپلنت بعد از پیوند استخوان لازم است.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر در مورد ایمپلنت و اینکه آیا دندان شما قبل از ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان دارد یا نه وارد سایت دکتر الهام وزیری شده و از اطلاعات تکمیلی سایت و یا از طریق تماس با ما مشاوره لازم را بگیرید.

هزینه ایمپلنت دندان

برای اینکه بدانید قیمت ایمپلنت دندان چقدر است، حتما باید توسط دندانپزشک ویزیت شوید.

اما به طور کلی هزینه ایمپلنت دندان به مواردی مثل کیفیت و مقدار استخوان (استخوان فک تحلیل رفته باشد)، آیا به پیوند استخوان نیاز هست یا نه بستگی داشته که این مسئله باعث افزایش هزینه ایمپلنت دندان خواهد شد.

تعداد دندان ها و اینکه کدام دندان نیاز به ایمپلنت دارد نیز در محاسبه هزینه مهم است چرا که هزینه تعداد دندان و هر کدام از دندانها برای ایمپلنت فرق می کند.

هزینه ایمپلنت دندان بسته به این که از پروتز ثابت استفاده خواهید کرد یا متحرک نیز فرق می کند و صد البته هزینه پروتز متحرک خیلی کمتر از پروتز ثابت خواهد بود  و همین جنس و کیفیت مواد مورد استفاده نیز در هزینه تاثیرگذار است.

پس برای محاسبه دقیق هزینه ایمپلنت باید به مطب دندانپزشک مراجعه کنید.

انواع روش های ایمپلنت دندان در مطب دکتر الهام وزیری با بهترین کیفیت مواد و کار تخصصی برای بیماران محترم انجام می شود که در صورت داشتن سوال و یا استفاده از مشاوره های رایگان می توانید به سایت دکتر الهام وزیری مراجعه نموده تا توضیحات کامل را دریافت نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5