روش های حجم دهی باسن با ورزش یا لیپوماتیک

0

رپورتاژ

چه روش هایی برای افزایش حجم باسن وجود دارد؟

بزرگ کردن باسن و فرم دهی و متناسب کردن آن با اندام های بدن همیشه امری بوده که  بسیاری خانم ها به آن علاقه داشته و یکی از عوامل مهم در اعتماد به نفس و بهتر کردن تناسب اندام آن ها است. عمدتا بسیاری از خانم ها از اینکه باسن کوچک، تخت یا شل دارند ناخشنود هستند. برای افزایش حجم و بزرگ کردن باسن راه های متعددی مانند عمل زیبایی باسن یا انجام حرکات ورزشی در کنار رژیم غذایی مخصوص وجود دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.

اگرچه بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که چربی‌ سوزی موضعی یک امر کذب می‌باشد و ساعت‌ها تمرین هوازی روی ناحیه باسن کمکی‌ به شکل دهی‌ و تغییر شکل آن نمی کند. البته باید ذکر کرد که انجام تمرین روی یک ماهیچه باعث بالا رفتن جریان خون وتجزیه سلول‌های چربی به انرژی قابل استفاده در آن ناحیه می شود اما تغییر قابل ملاحظه ای در باسن شخص ایجاد نمی کند.

ساختن یک باسن بسیار جذاب و خوش فرم تقریبا مانند روند ساختن دیگر عضلات بدن می‌باشد فقط باید شما از تکنیک‌های تمرینی سازگار برای ساخت این عضلات بهره ببرید و از راه یک رژیم غذایی سالم ومناسب میزان درصد چربی‌ بدن خود را کم کرده و سپس باسنی فوق‌العاده زیبا وخوش فرم خواهید داشت

انواع راه های تغییر حجم و بزرگ کردن باسن:

در ابتدا باید ذکر کنیم، روش های فراوانی برای تغییر شکل و افزایش حجم باسن وجود دارد که در دسته بندی کلی به روش های طبیعی و جراحی دسته بندی می شوند.

روش های طبیعی به طور عمومی مرتبط به حرکات ورزشی و تقویت عضلات باسن شده و به مدت زمان تقریبا زیادی احتیاج دارند. در برابر روش های جراحی از طریق تزریق پروتز و چربی تلاش در افزایش حجم باسن دارند که به طور کلی دارای دوره نقاهت و عوارض کوتاه مدتی هستند.

از رایج ترین رو ش های تغییر حجم و بزرگ کردن باسن در اشخاص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • . عمل تزریق چربی به باسن
  • . جراحی تزریق پروتز
  • . لیفت باسن با نخ
  • . استفاده از تمرینات ورزشی خاص
  • . عمل تزریق چربی به باسن با لیپوماتیک :

بهترین روش و پرطرفدارترین راه افزایش حجم باسن و شکل دادن به آن، تزریق چربی به باسن با لیپوماتیک می باشد. در تزریق چربی به باسن ابتدا می بایست شخص عمل پیکرتراشی و تخلیه چربی از بدن انجام دهد. در این روش چربی موضعی تخلیه شده از بدن بیمارخالص سازی شده و به مقدار مناسب به باسن فرد تزریق می شود. بنابراین در گام نخست با لیپوماتیک شکم و پهلو و یا لیپوماتیک ران به برداشت و تخلیه چربی پرداخته و بعد از ان همان چربی به باسن جهت حجم دهی باسن با لیپوماتیک تزریق می شود.

کاندیدای مناسب تزریق چربی به باسن:

  • افرادی که میزان چربی کافی و لازم برای تزریق به باسن را داشته باشند.
  • افرادی که پوست باسن سالم داشته باشند یعنی پوستشان حالت ارتجاعی و کششی مناسب را دارا باشد.
  • اشخاصی که توانایی رعایت و کمتر نشستن روی باسن در دوره نقاهت را داشته باشند.

نتایج تزریق ژل به باسن:

چون در تزریق ژل به باسن هیچ جراحی انجام نمی شود و برش و بخیه وجود ندارد پس جای هیچ زخم و اثری روی پوست باسن به جای نمی گذارد. مقدار تزریق و محل درست آن بسیار امری اساسی است تا فرم و حجم به طور یکدست در همه نقاط باسن تغییر کند.

 

عوارض استفاده از سیلیکون ژل برای بزرگ کردن باسن:

  • عوارض تزریق ژل به باسن با وجود شیوه ساده آن بیشتر است و باید در انتخاب این روش دقت بسیار زیادی کرد.
  • ایجاد حساسیت پوستی مانند خارش
  • امکان عفونت بیشتر
  • امکان ایجاد واکنش به ماده خارجی در بدن
  • احتمال ایجاد توده متراکم زیر بافت پوست
  • میزان ماندگاری کم و جذب سریع سیلیکون به بدن
  • نیاز به تزریق دوباره
  • ایجاد تورم و کبودی
  • جوش زدن و قرمزی پوست

 

جراحی تزریق پروتز:

کاشت ایمپلنت یا پروتز داخل بافت‌های باسن راه دیگر افزایش حجم باسن است که منجر به برجسته شدن و خوش فرم شدن باسن می شود. در این راه با ایجاد برش در چین های طبیعی و بافت چربی باسن، پروتز سیلیکونی زیر بافت چربی قرار داده می شود. پروتز ها اثر انعطاف پذیری دارند و در سایزهای متفاوتی عرضه می شود.

 

کاندیدای مناسب برای جراحی پروتز باسن:

  • اشخاصی که لاغراندام هستند و چربی مناسب برای تزریق به باسن را ندارند.
  • افرادی که با جراحی و ایجاد برش چند سانتی متری روی پوست خود مساله دارند.
  • افرادی که باسن کوچک و تخت دارند.
  • افرادی که استعمال دخانیات و مشروبات الکلی ندارند.

 

لیفت باسن با نخ :

در لیفت باسن با نخ،جراح با کاشت نخ‌ های قابل جذب در قسمت پایین کمر تلاش در بهبود افتادگی و شل شدگی باسن دارد. این راه به طور کلی برای افرادی استفاده می شود که کاهش وزن زیادی داشته اند و باسن آن ها دچار افتادگی شده است.

لازم به ذکر این نکته است در کاشت نخ هیچ گونه برشی ایجاد نشده و هزینه این روش نسبت به جراحی پروتز پایین تر است.

 

بزرگ کردن باسن با استفاده از رژیم غذایی و ورزش:

برای کسب نتیجه در این راه افراد زیر نظر مربی ورزشی در یک دوره زمانی تقریبی 3 الی 5 ماهه اقدام به انجام حرکات ورزشی می کنند که به طور کلی با هدف تقویت و حجم دهی بیشتر عضلات ران پا و باسن برنامه ریزی شده اند.

لازم به ذکر است این راه برای تمامی رده های سنی مناسب نبوده و نیاز به استمرار فراوانی برای نتیجه گیری دارد.

 

حرکات ورزشی که به حجم دهی باسن کمک می کند :

بر خلاف باور های نادرست دوندگی آنطور که بسیاری تصور می کنند برای بزرگ کردن باسن عالی‌ نیست ، دوندگی به شدت عضلات باسن را تقویت می‌کند و به همین روش آنها را تمرین می دهد. دوندگان معمولا دارای باسن‌های بسیارخوش فرمی  هستند و به همین علت بسیاری تصور می کنند که راه حل آنها نیز دوندگی می‌باشد در حالی‌ که اکثرا اشتباه فکر میکنند.

دوندگی دارای یک نکته منفی‌ نیز می‌باشد این ورزش بسیار پر فشار می‌باشد که همین مساله احتمال آسیب دیدگی و تمرین زدگی را بالا می برد.

 

حرکات پایه برای حجم دهی باسن:

اسکوات ،پل باسن ،لانج برخی از تمریناتی می باشد که به بزرگ کردن باسن می توانند کمک می کند.شکل و ظاهر باسن بوسیله ی ماهیچه های آن که گلوتئوس یا سرینی نام دارند تعیین می گردد که عواملی مانند استایل بدنی و ژنتیک نیز درشکل وفرم باسن بی ثاثیر نیست ولی با این حال می توان در آن تغییرات و اصلاحاتی را ایجاد نمود.

 

ماهیچه سرینی دارای سه قسمت می باشد که عبارتند از:

  •  سرینی بزرگ
  • سرینی میانی
  • گلوتئوس(سرینی ) کوچک
  • که البته لایه هایی از چربی نیز بین این ماهیچه ها را شامل می شود.

دویدن ،راه رفتن، دوچرخه سواری، و … تماما این ورزش ها ماهیچه را تقویت و وادار به فعالیت می کنند. اما فقط بعضی از تمرینات هستند که سبب برجسته تر شدن و گرد شدن ماهیچه های باسن می شود که در این جا به بعضی از آنها اشاره شده است.

 

تمرین نشستن استقامتی بدون صندلی

یکی از عالی ترین تمرینات حجم دهی باسن و ران همین تمرین است این تمرین به روش مستقیم ماهیچه های گلوتئوس را هدف قرارداده و منجر به بزرگ شدن و باعث حجم دهی باسن می گردد.

اسکوات

اسکوات یکی از بهترین تمرینات برای تقویت عضلات ران و حجم دهی باسن است. این تمرینات را می توانید بدون وزنه انجام دهید. برای اینکه در انجام تمرین دچارخطا نشوید از یک صندلی استفاده کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.