راهنمای تفسیر آزمایش خون

0
رپورتاژ

آیا در پی دستیابی به راهنمای تفسیر آزمایش خون با هدف بی نیازی از مراجعه به پزشک هستید؟ بسیار خب . نیاز به دانستن اطلاعات زمینه ای درباره رِنج مجاز فاکتورهای مهم سلامتی با مراجعه به سایت ها و کتب پزشکی دارید. البته شایان ذکر است که اگر دارای برگه جواب آزمایش هستید هیچ کس به خوبی دکترِ متخصص نمی تواند بهترین راهنمای تفسیر آزمایش خون باشد. زیرا شاید شما با مراجعه به سایت های مختلف ؛ میزان طبیعی گلبول های قرمز خون را بدست آورید و از روی کم بودن آنها در برگه آزمایش به این نتیجه برسید که کم خونی دارید اما تشخیص نوع کم خونی یا امکان وجود سایر بیماریها با نشانه کم خونی فقط با تجربه پزشک امکانپذیر است.

خواندن جواب آزمایش خون و ادرار

در گذشته تشخیص بیماری ، فقط از روی مشاهده دقیق علائم و بیان شرح حال بیمار از تغذیه خود صورت می گرفت اما امروزه انجام آزمایشات تشخیصی مانند آزمایش خون ، ادرار ، ژنتیک ، اکو قلب در منزل ، رادیولوژی و .. به روال عادی شناسایی علت بیماری و تعیین روش مناسب درمان تبدیل شده است. یقینا خواندن جواب آزمایش خون و ادرار به دلیل فراگیرتر بودن ارتباط این دو سیستم ( ادراری ، گردش خون ) با اعضای مختلف بدن از جزئیات بیشتری پرده بر میدارد. در این رابطه می توانید به پزشک در مراکز بهداشتی مراجعه کنید اما بهترین گزینه برای خواندن جواب آزمایش خون و ادرار یا سایر آزمایشات ؛ بدون خروج از خانه استفاده از خدمات ویزیت پزشک در منزل می باشد. مهم نیست آزمایشات تجویز شده نیاز به دانش علمی چه دکتری دارد زیرا دسترسی به انواع متخصص و فوق تخصص جهت راهنمای تفسیر آزمایش خون با یک تماس امکانپذیر است.

تفسیر آزمایش خون cbc

تفسیر آزمایش خون CBC بیشترین متقاضی را دارد. به خصوص کسانی که چکاپ کامل مردان و زنان را انجام داده اند. جالب است بدانید که اسم CBC به عنوان اولین آزمایش زیر ستون test name  ( نام آزمایش) در اکثر برگه های جواب آزمایش به چشم می خورد. درباره راهنمای تفسیر آزمایش خون CBC باید گفت که این تست را شمارش کامل خون ( شناسایی میزان سلولهای خونی اعم از : گلبول های قرمز ، گلبول های سفید و پلاکت ها ) نیز می گویند. در آن سطح هموگلوبین و نسبت گلبول قرمز به پلاسما نیز سنجیده شود. علت انجام آزمایش CBC  می تواند شناسایی عفونت ، حساسیت ، کم خونی و سرطان باشد. استفاده از خدمات تزریق در منزل برای درمان سرطان و بدست آوردن داروهای شیمی درمانی توصیه میشود. که برای این مورد میتوانید با موسسه کیان به شماره 02166268533 تماس بگیرید.

تفسیر آزمایش خون crp

از آنجایی که تست CRP ( (C-reactive protein برای تشخیص عفونت و التهاب بدن توسط پزشک تجویز شده در راهنمای تفسیر آزمایش خون CRP آن میگوییم ؛ مثبت یا Positive بودنِ جواب آزمایش به معنی وجود عفونت و مبارزه گلبول های سفید بدن با عامل میکروبی است.

البته ، علت دقیق عفونت ( نوع میکروب ) در این تست مشخص نمیشود بلکه نیاز به آزمایش خون جامع تری هست. از علت های انجام آزمایش CRP  می توان علاوه بر کشف عفونت و التهاب به تشخیص مشکلات قلبی و عروقی ، اختلالات خود ایمنی و بیماریهای مزمن اشاره کرد.

معنی result در آزمایش خون

متن برگه جواب آزمایش خون به زبان انگلیسی بوده و معمولا آزمایشات به اختصار نوشته می شوند. معنی result در آزمایش خون همان کلمه ” نتیجه ” در زبان فارسی است. علاوه بر اعداد ممکن است با کلماتی همچون Positive = مثبت یا negative = منفی در جواب برگه آزمایش مواجه شوید نگران نباشید افرادی با حفظ روحیه توانسته اند سرطان های سخت را شکست دهند. ضمن اینکه هر نتیجه منفی؛ علامت بدی نیست یا هر مثبتی به معنای عادی بودن شرایط نمی باشد. شما برای خواندن و راهنمای تفسیر آزمایش خون احتیاج به دانش علمی و جزئی نگری متخصص دارید.

جدول تفسیر آزمایش خون

همانگونه که در جدول تفسیر آزمایش خون مشخص است CBC عنوان کلی آزمایش و به معنای آزمایش کامل خون می باشد که شامل مواردی همچون:

WBC= تعداد گلبولهای سفید

RBC= تعداد گلبول های قرمز

HGB= غلظت خون

MCV =حجم متوسط هموگلوبین

HCH = مقدار متوسط هموگلوبین در گلبولهای قرمز

MCH = وزن متوسط هموگلوبین

HC = هماتوکریت

PLT = پلاکت

Blood group =گروه خونی A ، B ، O ،AB

Rh factor= مثبت یا منفی بودن گروه خونی

شما می توانید با دانستن نام آزمایشات و رِنج مجاز میزان آنها به اندک اطلاعاتی دست پیدا کنید اما تفسیر آزمایش خون یا به اصطلاح ؛ ربط دادن این ارقام به همدیگر و اینکه پایین یا بالا بودن آنها با کدام بیماری ها در ارتباط است فقط در تخصص پزشک می باشد.

تفسیر آزمایش قند خون

تفسیر آزمایش قند خون در بانوان باردار به دلیل ابتلا به دیابت بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آزمایش قند خون را با علامت اختصاری FBS نشان می دهند. تست قند خون بنا به تجویز پزشک می تواند به اَشکال ناشتا ، یک ساعته یا دو ساعته از شما گرفته شود. فرد باید قبل از انجام آزمایش قند خون  12 ساعت ناشتا بوده باشد.

جواب اولیه آزمایش را به عنوان قندخون ناشتا می شناسند. تفسیر آزمایش قند خون اینگونه است که عدد بین 65 الی 70   نشان دهنده نرمال بودنِ میزان گلوگز خون شماست و اگر عدد تا حداکثر میزان مجاز یعنی 100- 110 بالا رود شما مستعد ابتلا به دیابت هستید.

برای قند خون یک ساعته یا دو ساعته ؛ متصدی آزمایشگاه 1الی 2 ساعت بین دو آزمایش زمان داده و محلول آب شکر را جهت مصرف به شما تحویل خواهد داد. بعد از سپری شده زمان آزمایش مجدد از شما گرفته میشود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.