مباحثی پیرامون درمان واژینیسموس در کلینیک دکتر زرگنج

0

رپورتاژ

در این مقاله قصد داریم به طور کلی در خصوص درمان قطعی واژینیسموس دکتر زرگنج صحبت کنیم و به برخی از مهم ترین راهکارهای آن اشاره نماییم.

همچنین روش بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس را به صورت مختصر بررسی خواهیم نمود.

متخصصان بهداشت مطمئن نیستند که چرا برخی از افراد واژنیسم را تجربه می کنند. اما بر این باورند که واژنیسموس، می تواند باعث مسائل جسمی، روانی و جنسی شود. عفونت های مثانه، عفونت ادراری و عفونت های مخمری می توانند درد واژینیسموس را بدتر کنند.

درمان موضعی با لیدوکائین موضعی یا کرم های ترکیبی ممکن است به درد مرتبط با این بیماری کمک کنند. همچنین فیزیوتراپی لگن توسط یک فیزیوتراپیست مناسب به شما می آموزد که چگونه ماهیچه های کف لگن خود را شل کنید. اتساع دهنده های واژن دستگاه هایی به شکل لوله هستند که در اندازه های مختلف وجود دارند که می تواند به درمان واژنیسموس کمک کند.

واژینیسموس چیست؟ و علت واژنیسموس چیست؟

برای برخی از خانم ها، هنگام تلاش برای نفوذ واژن، عضلات واژن به صورت غیرارادی یا مداوم منقبض می شوند. به این حالت واژینیسموس می گویند. انقباضات می توانند از رابطه جنسی جلوگیری کرده یا آن را بسیار دردناک کنند. واژینیسموس در تحریک جنسی تداخل ندارد، اما می تواند از نفوذ جلوگیری کند.

به طور کلی واژینیسموس یک اختلال عملکرد جنسی است. اسپاسم غیرارادی عضلات اطراف واژن است که واژن را می بندد.

در یک معاینه کلی توسط پزشک، به طور معمول، ممکن است که هیچ دلیلی برای انقباضات نشان ندهد. هیچ ناهنجاری جسمی نیز در بروز این بیماری موثر نیست. اختلال عملکرد جنسی می تواند در مردان و زنان رخ دهد و معمولاً قابل درمان است. این اتفاق به هیچ عنوان تقصیر شما نیست. با این وجود، این اختلالات می تواند در روابط و کیفیت زندگی شما تداخل ایجاد کند. متخصصان دقیقاً نمی دانند که چه تعداد زن مبتلا به واژینیسموس هستند، اما می دانند که این وضعیت غیر معمول است و راهکارهایی برای درمان آن ارائه شده است.

از دیگر علل واژنیسموس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترس

اضطراب

محرک های فیزیکی

حوادث آسیب زای زندگی، از جمله تجاوز جنسی

عفونت، مانند عفونت ادراری (UTI) یا عفونت مخمر

شرایط سلامتی، مانند سرطان

زایمان

یائسگی

جراحی لگن

عوارض جانبی دارو

 

چگونه واژینیسموس کنترل یا درمان می شود؟

درمان های واژینیسموس بر کاهش رفلکس عضلات شما متمرکز است که باعث تنش در عضلات می شود. درمان ها همچنین اضطراب ها یا ترس هایی را که باعث ایجاد واژینیسموس می شوند، برطرف می کنند. ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی شما ممکن است یک یا چند مورد از این روش های درمان واژینیسموس را توصیه کند:

  1. درمان موضعی
  2. فیزیوتراپی کف لگن
  3. اتساع واژن
  4. رفتار درمانی شناختی(CBT)

CBT به شما کمک می کند بفهمید چگونه افکار شما بر احساسات و رفتارهای شما تأثیر می گذارد. این روش یک درمان موثر برای اضطراب، افسردگی و اختلال استرس پس از واژینیسموس است.

  1. رابطه جنسی: درمانگران جنسی آموزش دیده با افراد و زوجین کار می کنند تا به آنها کمک کنند دوباره از روابط جنسی خود لذت ببرند.

هدف اصلی آنها کشش واژن است. افراد مبتلا به واژینیسموس از گشادکننده ها برای راحت تر شدن و حساسیت کمتر به نفوذ واژن استفاده می کنند. همچنین ممکن است توصیه شودد که ابتدا یک کرم بی حس کننده موضعی را در قسمت خارج واژن قرار دهید تا کار راحت تر انجام شود.

عوارض واژینیسموس چیست؟ و علائم واژینیسموس

واژینیسموس می تواند بر زندگی جنسی و روابط شما با شریک زندگی تأثیر بگذارد. همچنین می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد و منجر به افزایش اضطراب شود. اگر می خواهید باردار شوید، ممکن است واژینیسموس، بارداری را با چالش بیشتری روبرو کند.

سفت شدن غیر ارادی عضلات واژن از علائم اصلی واژینیسموس است، اما شدت بیماری در زنان متفاوت است. در همه موارد، انقباض واژن نفوذ را دشوار یا غیرممکن می کند. اگر نمی توانید انقباضات عضلات واژن خود را کنترل یا متوقف کنید، به واژینیسموس مبتلا هستید.

زنان مبتلا به واژینیسموس معمولاً هنگام وارد شدن هر چیزی به واژن، احساس سوزش یا سوزش می کنند. اگر واژینیسموس دارید، به این معنی نیست که به طور کلی از فعالیت های جنسی لذت نخواهید برد. زنانی که به این بیماری مبتلا هستند، هنوز هم می توانند لذت جنسی را احساس کنند و ارگاسم کنند.

به طور معمول، پزشک همچنین در مورد سابقه جنسی شما سوال می کند. اما به طور کلی، تشخیص و درمان واژینیسموس نیاز به معاینه کلی و لگن دارد.

گزینه های درمان واژنیسموس

واژینیسموس نوعی اختلال قابل درمان است. درمان معمولاً شامل آموزش، مشاوره و تمرین است.

درمان واژینیسموس و مشاوره:

آموزش معمولاً شامل یادگیری در مورد آناتومی و آنچه در هنگام تحریک جنسی و مقاربت اتفاق می افتد است. همچنین در مورد عضلات درگیر در واژنیسموس اطلاعات کسب خواهید کرد. این روش می تواند به شما کمک کند تا نحوه کار اعضای بدن و واکنش بدن را درک کنید.

گشاد کننده های واژن:

پزشک یا مشاور شما ممکن است یادگیری استفاده از گشادکننده های واژن را تحت نظارت یک متخصص توصیه کند. گشاد کننده های مخروطی شکل را در واژن خود قرار دهید. گشادکننده ها به تدریج بزرگتر می شوند. این به کشش و انعطاف پذیری عضلات واژن کمک می کند.

فیزیوتراپی:

اگر به سختی می توانید از گشادکننده استفاده کنید، به یک متخصص طب فیزیکی متخصص در این زمینه و فیزیوتراپی لگن مراجعه کنید. آنها می توانند به شما در مورد نحوه استفاده از گشادکننده ها و تکنیک های آرامش عمیق کمک کنند.

زندگی با واژنیسموس:

با خدمات درمانی دکتر زرگنج در زمینه واژینیسموس دیگر نیازی نیست نگران زندگی با واژینیسموس باشید و می توانید در این زمینه به راحتی از این کلینیک مشاوره درمانی دریافت نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.